Lördagsmiddag!

Vem skulle vilja smaka, på vårt smaskiga ytterlår, från den stackars hjort, som kom i Kongos väg?
En fin historia.. När vi låg på alla fyra kvällen innan vi skulle åka och styckade hjort. Hjort är hjort! =)
Smaskigt tyckte Lollo och slog sig på låret. Jag menar, vem vill komma ivägen för Kongo när han går ut på jakt, inte jag iaf!
Nå väl, vem var det som tänkte: Mmh, henne skulle jag vilja ha! När vi satt på caféet idag och försökte lära känna Madde, inte jag iaf.
Våran dag har inte varit speciellt händelserik. Den började med att vi alla sov för länge, Elin började väsnas vid 10 tiden, Lollo i hennes hälar. Jag vaknade när micron sattes igång, den bor precis vägg i vägg med mig. Kongo kom utrusande och frågade varför ingen hade väckt han (som vanligt).
En timme gick och vi la ner förslaget att klättra i berg idag fast det fina vädret. Istället drog vi oss in till stan. Klockan var halv 2 när vi parkerat bilen och som en chock när vi såg allt folk på stan. Vad händer idag? Bara en vanlig lördag kanske, förra helgen var vi mest i längenheten och deppade men funderade ut en lysande plan för veckan. 
Strax efter 3 hade vi druckit latte och träffat Madde. När vi väl var hemma slängde vi oss i soffan, helt utmattade! =) Timmarna gick framför böcker och TVn. Nu sitter vi och väntar på att steken ska bli klar, doftar ljuvligt. 
Ska avnjutas med ett glas rödvin från boxen vi öppnade igår.
Senare ikväll blir det Ice Age 3. Utgång blir det en annan helg!
Hur ser er lördag ut? /Linn

Kommentarer
Postat av: Kallur

Åh, här sitter man i Oslo o missar en antagligen ljuvlig middag made by 3 gamla skärbäcksbarn och en ramkvillabo.. Kan det bli mycket bättre? eh, njeeeeaae?



Vill bara poängtera att jag är glad att ni startade en sådanhär tjusig blogg.

Detta är mitt "innanjaggårochläggermig" nöje. :D



Håll i hatten vänner!

Hoppas ni får en najs lördagkväll med vinet o den kokta hjortgrytan! :)

2009-10-17 @ 22:21:19
URL: http://carolineaxelsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Linnsan, när ska du ta och bjuda hem mig? :)

Jag är mer än sugen på att ta mig över gränsen. Så säg bara till..



Puss och kram, Therese

2009-10-20 @ 13:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0